Translation of "Arm of the study" in German
																						One
																											dosage
																											regime
																											arm
																											of
																											the
																											study
																											was
																											closed
																											due
																											to
																											the
																											results
																											of
																											the
																											intermediate
																											analysis.
																		
			
				
																						Aufgrund
																											der
																											Ergebnisse
																											der
																											Zwischenanalyse
																											wurde
																											ein
																											Dosierungsarm
																											der
																											Studie
																											geschlossen.
															 
				
		 ParaCrawl v7.1
			
																						One
																											event
																											of
																											rhabdomyolysis
																											was
																											observed
																											in
																											each
																											treatment
																											arm
																											of
																											the
																											study
																											with
																											concurrent
																											increases
																											in
																											blood
																											CPK.
																		
			
				
																						In
																											jedem
																											Behandlungsarm
																											der
																											Studie
																											wurde
																											bei
																											gleichzeitig
																											erhöhten
																											CPK
																											Blutspiegeln
																											ein
																											Ereignis
																											von
																											Rhabdomyolyse
																											beobachtet.
															 
				
		 TildeMODEL v2018
			
																						In
																											the
																											pivotal
																											Phase
																											3
																											GIST
																											study
																											(N
																											=
																											312),
																											treatment-related
																											fatal
																											cardiac
																											reactions
																											were
																											reported
																											in
																											1%
																											of
																											patients
																											on
																											each
																											arm
																											of
																											the
																											study
																											(i.e.
																											sunitinib
																											and
																											placebo
																											arms).
																		
			
				
																						In
																											der
																											pivotalen
																											Phase-III-Studie
																											bei
																											GIST
																											(n
																											=
																											312)
																											wurden
																											behandlungsbedingte
																											kardiale
																											Reaktionen
																											mit
																											tödlichem
																											Ausgang
																											in
																											jedem
																											Behandlungsarm
																											(sowohl
																											bei
																											Sunitinib
																											als
																											auch
																											unter
																											Placebo)
																											bei
																											1
																											%
																											der
																											Patienten
																											berichtet.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						This
																											was
																											further
																											to
																											the
																											decision
																											by
																											Germany
																											to
																											suspend
																											all
																											nationally
																											authorised
																											medicines
																											containing
																											aprotinin
																											for
																											intravenous
																											use
																											due
																											to
																											an
																											increased
																											risk
																											of
																											mortality
																											in
																											the
																											aprotinin
																											arm
																											of
																											the
																											BART
																											study
																											(Article
																											107(2)
																											procedure).
																		
			
				
																						Die
																											Prüfung
																											gründete
																											sich
																											auf
																											einen
																											Beschluss
																											Deutschlands,
																											die
																											Zulassung
																											aller
																											zur
																											intravenösen
																											Anwendung
																											zugelassenen
																											Aprotinin-haltigen
																											Arzneimittel
																											wegen
																											einer
																											erhöhten
																											Mortalitätsrate
																											im
																											Aprotinin-Arm
																											der
																											BART-Studie
																											auszusetzen
																											(Verfahren
																											nach
																											Artikel
																											107
																											Absatz
																											2).
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						The
																											median
																											time
																											to
																											onset
																											of
																											the
																											first
																											occurrence
																											of
																											cuSCC
																											in
																											the
																											combination
																											arm
																											of
																											the
																											adjuvant
																											treatment
																											study
																											was
																											approximately
																											18
																											weeks
																											and
																											was
																											33
																											weeks
																											in
																											the
																											placebo
																											arm.
																		
			
				
																						Die
																											mediane
																											Zeit
																											bis
																											zum
																											ersten
																											Auftreten
																											eines
																											cuSCC
																											betrug
																											im
																											Kombinationsarm
																											der
																											Studie
																											zur
																											adjuvanten
																											Behandlung
																											ungefähr
																											18
																											Wochen
																											beziehungsweise
																											33
																											Wochen
																											im
																											Placebo-Arm.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						In
																											order
																											to
																											address
																											the
																											uncertainties
																											related
																											to
																											the
																											single
																											arm
																											design
																											of
																											the
																											pivotal
																											study
																											supporting
																											the
																											approval
																											of
																											DARZALEX,
																											the
																											MAH
																											should
																											submit
																											the
																											results
																											of
																											study
																											MMY3004,
																											a
																											phase
																											III
																											randomised
																											study
																											investigating
																											bortezomib
																											and
																											dexamethasone
																											with
																											or
																											without
																											daratumumab
																											in
																											patients
																											with
																											previously
																											treated
																											multiple
																											myeloma.
																		
			
				
																						Der
																											Inhaber
																											der
																											Genehmigung
																											für
																											das
																											Inverkehrbringen
																											soll
																											die
																											Ergebnisse
																											der
																											Studie
																											MMY3004,
																											einer
																											randomisierten
																											Phase-III
																											Studie,
																											welche
																											Bortezomib
																											und
																											Dexamethason
																											mit
																											und
																											ohne
																											Daratumumab
																											bei
																											Patienten
																											mit
																											zuvor
																											behandeltem
																											multiplen
																											Myelom
																											untersucht,
																											vorlegen,
																											um
																											die
																											Unsicherheiten
																											im
																											Hinblick
																											auf
																											das
																											Design
																											der
																											einarmigen
																											Pivotalstudie,
																											auf
																											der
																											die
																											Genehmigung
																											von
																											DARZALEX
																											beruht,
																											zu
																											adressieren.
															 
				
		 TildeMODEL v2018
			
																						In
																											the
																											pivotal
																											phase
																											3
																											GIST
																											study
																											(n
																											=
																											312),
																											treatment-related
																											fatal
																											cardiac
																											reactions
																											occurred
																											in
																											1%
																											of
																											patients
																											on
																											each
																											arm
																											of
																											the
																											study
																											(i.e.
																											sunitinib
																											and
																											placebo
																											arms).
																		
			
				
																						In
																											der
																											pivotalen
																											Phase-III-Studie
																											bei
																											GIST
																											(n
																											=
																											312)
																											traten
																											behandlungsbedingte
																											kardiale
																											Reaktionen
																											mit
																											tödlichem
																											Ausgang
																											in
																											jedem
																											Behandlungsarm
																											(sowohl
																											bei
																											Sunitinib
																											als
																											auch
																											unter
																											Placebo)
																											bei
																											1
																											%
																											der
																											Patienten
																											auf.
															 
				
		 TildeMODEL v2018
			
																						In
																											order
																											to
																											address
																											the
																											uncertainties
																											related
																											to
																											the
																											single
																											arm
																											design
																											of
																											the
																											pivotal
																											study
																											supporting
																											the
																											approval
																											of
																											DARZALEX,
																											the
																											MAH
																											should
																											submit
																											the
																											results
																											of
																											study
																											MMY3003,
																											a
																											phase
																											III
																											randomised
																											study
																											investigating
																											lenalidomide
																											and
																											dexamethasone
																											with
																											or
																											without
																											daratumumab
																											in
																											patients
																											with
																											previously
																											treated
																											multiple
																											myeloma.
																		
			
				
																						Der
																											Inhaber
																											der
																											Genehmigung
																											für
																											das
																											Inverkehrbringen
																											soll
																											die
																											Ergebnisse
																											der
																											Studie
																											MMY3003,
																											einer
																											randomisierten
																											Phase-III
																											Studie,
																											welche
																											Lenalidomid
																											und
																											Dexamethason
																											mit
																											und
																											ohne
																											Daratumumab
																											bei
																											Patienten
																											mit
																											zuvor
																											behandeltem
																											multiplen
																											Myelom
																											untersucht,
																											vorlegen,
																											um
																											die
																											Unsicherheiten
																											im
																											Hinblick
																											auf
																											das
																											Design
																											der
																											einarmigen
																											Pivotalstudie,
																											auf
																											der
																											die
																											Genehmigung
																											von
																											DARZALEX
																											beruht,
																											zu
																											adressieren.
															 
				
		 TildeMODEL v2018
			
																						In
																											common
																											with
																											the
																											IMA910
																											patients,
																											patients
																											in
																											the
																											C
																											arm
																											of
																											the
																											COIN
																											study
																											had
																											also
																											shown
																											no
																											progression
																											following
																											12
																											weeks
																											of
																											first
																											line
																											oxaliplatin-based
																											chemotherapy
																											and
																											were
																											on
																											a
																											planned
																											break
																											from
																											the
																											intermittent
																											chemotherapy
																											regimen
																											set
																											out
																											in
																											the
																											study
																											protocol.
																		
			
				
																						Wie
																											die
																											mit
																											IMA910
																											behandelten
																											Patienten,
																											wiesen
																											auch
																											die
																											Patienten
																											aus
																											dem
																											C-Arm
																											der
																											COIN-Studie
																											nach
																											12-wöchiger,
																											Oxaliplatin-haltiger
																											Erstlinienchemotherapie
																											keinen
																											Krankheitsprogress
																											auf
																											und
																											befanden
																											sich
																											in
																											der
																											geplanten
																											Pause
																											von
																											der
																											im
																											Studienprotokoll
																											als
																											Intervallbehandlung
																											festgelegten
																											Chemotherapie.
															 
				
		 ParaCrawl v7.1
			
																						The
																											number
																											of
																											deaths
																											in
																											each
																											arm
																											of
																											the
																											study
																											was
																											identical
																											and
																											no
																											deaths
																											were
																											considered
																											by
																											investigators
																											to
																											be
																											related
																											to
																											treatment
																											(trastuzumab
																											emtansine
																											or
																											Herceptin
																											plus
																											chemotherapy).
																		
			
				
																						Die
																											Zahl
																											der
																											Todesfälle
																											war
																											in
																											beiden
																											Studienarmen
																											gleich,
																											und
																											nach
																											Einschätzung
																											der
																											Studienärzte
																											standen
																											keine
																											Todesfälle
																											mit
																											der
																											Prüfbehandlung
																											(trastuzumab
																											emtansine
																											oder
																											Herceptin
																											plus
																											Chemotherapie)
																											in
																											Zusammenhang.
															 
				
		 ParaCrawl v7.1
			
																						Based
																											on
																											these
																											interim
																											analysis
																											results,
																											patients
																											on
																											the
																											control
																											arm
																											of
																											the
																											study
																											will
																											have
																											the
																											option
																											to
																											crossover
																											to
																											receive
																											RG7204.
																		
			
				
																						Aufgrund
																											dieser
																											Resultate
																											aus
																											der
																											Zwischenanalyse
																											der
																											Studie
																											werden
																											Patienten,
																											die
																											in
																											den
																											Kontrollarm
																											der
																											Studie
																											randomisiert
																											wurden,
																											die
																											Möglichkeit
																											erhalten,
																											auf
																											die
																											Behandlung
																											mit
																											RG7204
																											zu
																											wechseln.
															 
				
		 ParaCrawl v7.1
			
																						We
																											determined
																											the
																											natural
																											history
																											of
																											patients
																											with
																											GA
																											based
																											on
																											delineation
																											of
																											atrophic
																											patches
																											and
																											their
																											variation
																											over
																											time
																											in
																											fundus
																											autofluorescence
																											(AF)
																											images.Method:
																											86
																											eyes
																											of
																											57
																											patients
																											with
																											uni-
																											or
																											bilateral
																											GA
																											were
																											followed
																											on
																											average
																											over
																											2.9
																											years
																											(interquartil
																											distance
																											IQD
																											1.3-4.3)
																											in
																											a
																											prospective
																											longitudinal
																											study
																											in
																											an
																											arm
																											of
																											the
																											multicenter
																											FAM-Study.
																		
			
				
																						Wir
																											untersuchten
																											den
																											natürlichen
																											Verlauf
																											basierend
																											auf
																											der
																											gegenüber
																											anderen
																											bildgebenden
																											Verfahren
																											überlegenen
																											GA-Identifikation
																											in
																											Fundus-Autofluoreszenz
																											(AF)-Aufnahmen.Methode:
																											86
																											Augen
																											von
																											57
																											Patienten
																											mit
																											uni-
																											oder
																											bilateraler
																											GA
																											wurden
																											in
																											einer
																											prospektiven
																											Longitudinalstudie
																											im
																											Rahmen
																											der
																											multizentrischen
																											FAM-Studie
																											über
																											einen
																											Zeitraum
																											von
																											durchschnittlich
																											2,9
																											Jahren
																											(Interquartilsbereich
																											IQB
																											1,3-4,3)
																											mittels
																											konfokaler
																											Laser
																											Scanning
																											Ophthalmoskopie
																											(cSLO,
																											Exz.
															 
				
		 ParaCrawl v7.1
			
																						Survival
																											data,
																											median
																											time
																											to
																											progression
																											and
																											response
																											rates
																											for
																											two
																											arms
																											of
																											the
																											study
																											are
																											illustrated
																											in
																											the
																											following
																											table:
																		
			
				
																						In
																											der
																											folgenden
																											Tabelle
																											sind
																											die
																											Überlebensrate,
																											der
																											mediane
																											Zeitraum
																											bis
																											zum
																											Fortschreiten
																											der
																											Erkrankung
																											und
																											die
																											Responserate
																											für
																											zwei
																											Studienarme
																											aufgezeigt:
															 
				
		 EMEA v3
			
																						Data
																											from
																											the
																											saxagliptin
																											and
																											dapagliflozin
																											plus
																											metformin
																											treatment
																											arms
																											of
																											the
																											three
																											individual
																											studies
																											included
																											in
																											the
																											pooled
																											analysis,
																											demonstrated
																											trends
																											of
																											mean
																											percent
																											increases
																											from
																											baseline
																											(rounded
																											to
																											the
																											nearest
																											tenth)
																											in
																											total
																											cholesterol
																											(Total
																											C),
																											(ranging
																											from
																											0.4%
																											to
																											3.8%),
																											LDL-C
																											(ranging
																											from
																											2.1%
																											to
																											6.9%),
																											and
																											HDL-C
																											(ranging
																											2.3%
																											to
																											5.2%)
																											along
																											with
																											mean
																											percent
																											decreases
																											from
																											baseline
																											in
																											triglycerides
																											(ranging
																											from
																											-3.0%
																											to
																											-10.8%).
																		
			
				
																						Daten
																											aus
																											den
																											Behandlungsarmen
																											mit
																											Saxagliptin
																											plus
																											Dapagliflozin
																											plus
																											Metformin
																											in
																											der
																											gepoolten
																											Analyse
																											der
																											drei
																											einzelnen
																											Studien
																											zeigten
																											Tendenzen
																											einer
																											mittleren
																											prozentualen
																											Erhöhung
																											gegenüber
																											dem
																											Ausgangswert
																											(auf
																											das
																											nächste
																											Zehntel
																											gerundet)
																											bei
																											Gesamtcholesterin
																											(Total
																											C)
																											(zwischen
																											0,4
																											%
																											und
																											3,8
																											%),
																											LDL-C
																											(zwischen
																											2,1
																											%
																											und
																											6.9
																											%)
																											und
																											HDL-C
																											(zwischen
																											2,3
																											%
																											und
																											5,2
																											%),
																											einhergehend
																											mit
																											einer
																											mittleren
																											prozentualen
																											Verringerung
																											gegenüber
																											dem
																											Ausgangswert
																											bei
																											den
																											Triglyceriden
																											(zwischen
																											-3,0
																											%
																											und
																											-10,8
																											%).
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						No
																											clinically
																											meaningful
																											difference
																											in
																											doxorubicin-related
																											cardiotoxicity
																											was
																											observed
																											between
																											the
																											two
																											treatment
																											arms
																											of
																											the
																											study.
																		
			
				
																						Es
																											wurden
																											keine
																											klinisch
																											relevanten
																											Unterschiede
																											bezüglich
																											der
																											Doxorubicin-bedingten
																											Kardiotoxizität
																											zwischen
																											den
																											beiden
																											Behandlungsarmen
																											in
																											der
																											Studie
																											berichtet.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						Survival
																											data,
																											median
																											time
																											to
																											progression
																											and
																											response
																											rates
																											for
																											two
																											arms
																											of
																											the
																											study
																											are
																											illustrated
																											in
																											the
																											following
																											table.
																		
			
				
																						In
																											der
																											folgenden
																											Tabelle
																											sind
																											die
																											Überlebensrate,
																											der
																											mediane
																											Zeitraum
																											bis
																											zum
																											Fortschreiten
																											der
																											Erkrankung
																											und
																											die
																											Responserate
																											für
																											zwei
																											Studienarme
																											aufgezeigt:
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						The
																											daily
																											maintenance
																											dose,
																											in
																											both
																											arms
																											of
																											the
																											study
																											was
																											200µg
																											of
																											extrafine
																											beclometasone,
																											which
																											is
																											clinically
																											equivalent
																											to
																											500µg
																											of
																											non
																											extrafine
																											beclometasone.
																		
			
				
																						Die
																											tägliche
																											Erhaltungsdosis
																											bestand
																											in
																											beiden
																											Studienarmen
																											aus
																											200
																											µg
																											extrafeinem
																											Beclometason,
																											das
																											klinisch
																											äquivalent
																											zu
																											500
																											µg
																											nicht
																											extrafeinem
																											Beclometason
																											ist.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						While
																											both
																											arms
																											of
																											the
																											study
																											received
																											active
																											therapy,
																											the
																											QoL
																											data
																											should
																											be
																											interpreted
																											in
																											the
																											context
																											of
																											the
																											open-label
																											study
																											design
																											and
																											therefore
																											cautiously
																											taken.
																		
			
				
																						Obwohl
																											beide
																											Studienarme
																											eine
																											aktive
																											Therapie
																											erhalten
																											haben,
																											sollten
																											die
																											QoL-Daten
																											im
																											Kontext
																											eines
																											offenen
																											Studiendesigns
																											interpretiert
																											und
																											daher
																											mit
																											Vorsicht
																											betrachtet
																											werden.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						28
																											Survival
																											data,
																											median
																											time
																											to
																											progression
																											and
																											response
																											rates
																											for
																											two
																											arms
																											of
																											the
																											study
																											are
																											illustrated
																											in
																											the
																											following
																											table:
																		
			
				
																						In
																											der
																											folgenden
																											Tabelle
																											sind
																											die
																											Überlebensrate,
																											der
																											mediane
																											Zeitraum
																											bis
																											zum
																											Fortschreiten
																											der
																											Erkrankung
																											und
																											die
																											Responserate
																											für
																											zwei
																											Studienarme
																											aufgezeigt:
															 
				
		 EMEA v3
			
																						Furthermore,
																											in
																											the
																											placebo
																											arm
																											of
																											the
																											pooled
																											phase
																											2
																											and
																											3
																											trial
																											population
																											including
																											patients
																											at
																											somewhat
																											lower
																											CVS
																											risk
																											(as
																											compared
																											with
																											the
																											very
																											high
																											CV
																											risk
																											in
																											HoFH
																											patients),
																											a
																											higher
																											number
																											of
																											MACE
																											was
																											noted,
																											again
																											potentially
																											indicating
																											that
																											the
																											absence
																											of
																											MACE
																											in
																											the
																											placebo
																											arms
																											of
																											the
																											pivotal
																											studies
																											of
																											overall
																											small
																											size
																											might
																											be
																											a
																											chance
																											finding.
																		
			
				
																						Darüber
																											hinaus
																											wurde
																											im
																											Placeboarm
																											der
																											gepoolten
																											Phase-II-
																											und
																											Phase-III-Studienpopulation,
																											welche
																											Patienten
																											mit
																											etwas
																											niedrigerem
																											kardiovaskulärem
																											Risiko
																											(im
																											Vergleich
																											zu
																											dem
																											sehr
																											hohen
																											Risiko
																											bei
																											den
																											HoFH-Patienten)
																											umfasste,
																											eine
																											höhere
																											Anzahl
																											von
																											MACE
																											festgestellt,
																											was
																											möglicherweise
																											ein
																											weiterer
																											Hinweis
																											darauf
																											ist,
																											dass
																											das
																											Nichtauftreten
																											von
																											MACE
																											in
																											den
																											Placeboarmen
																											der
																											zulassungsrelevanten
																											Studien,
																											die
																											insgesamt
																											geringen
																											Umfangs
																											waren,
																											ein
																											Zufallsergebnis
																											war.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						Based
																											on
																											preliminary
																											analysis,
																											it
																											appears
																											that,
																											in
																											general,
																											the
																											adverse
																											events
																											experienced
																											by
																											patients
																											in
																											both
																											arms
																											of
																											the
																											study
																											are
																											consistent
																											with
																											those
																											observed
																											in
																											lupus
																											nephritis
																											patients
																											receiving
																											immunosuppressive
																											therapy.
																		
			
				
																						Nach
																											der
																											vorläufigen
																											Auswertung
																											entsprechen
																											die
																											unerwünschten
																											Ereignisse
																											bei
																											den
																											Patienten
																											in
																											beiden
																											Behandlungsarmen
																											der
																											Studie
																											im
																											Allgemeinen
																											denen,
																											die
																											bei
																											immunsuppressiv
																											behandelten
																											Patienten
																											mit
																											Lupus
																											Nephritis
																											beobachtet
																											werden.
															 
				
		 ParaCrawl v7.1