Translation of "Stent placement" in German
																						Non-ST
																											segment
																											elevation
																											acute
																											coronary
																											syndrome
																											(unstable
																											angina
																											or
																											non-Q-wave
																											myocardial
																											infarction),
																											including
																											patients
																											undergoing
																											a
																											stent
																											placement
																											following
																											percutaneous
																											coronary
																											intervention,
																											in
																											combination
																											with
																											acetylsalicylic
																											acid
																											(ASA).
																		
			
				
																						Non-Q-Wave-Myokardinfarkt),
																											einschließlich
																											Patienten,
																											denen
																											bei
																											einer
																											perkutanen
																											Koronarintervention
																											ein
																											Stent
																											implantiert
																											wurde,
																											in
																											Kombination
																											mit
																											Acetylsalicylsäure
																											(ASS).
															 
				
		 EMEA v3
			
																						In
																											particular,
																											in
																											a
																											post-hoc
																											analysis
																											in
																											2,172
																											patients
																											(17%
																											of
																											the
																											total
																											CURE
																											population)
																											who
																											underwent
																											stent
																											placement
																											(Stent-CURE),
																											the
																											data
																											showed
																											that
																											clopidogrel
																											compared
																											to
																											placebo,
																											demonstrated
																											a
																											significant
																											RRR
																											of
																											26.2%
																											favouring
																											clopidogrel
																											for
																											the
																											co-primary
																											endpoint
																											(CV
																											death,
																											MI,
																											stroke)
																											and
																											also
																											a
																											significant
																											RRR
																											of
																											23.9%
																											for
																											the
																											second
																											co-primary
																											endpoint
																											(CV
																											death,
																											MI,
																											stroke
																											or
																											refractory
																											ischaemia).
																		
			
				
																						Insbesondere
																											konnte
																											in
																											einer
																											Post-hoc-Analyse
																											mit
																											2.172
																											Patienten
																											(17
																											%
																											der
																											Gesamtpopulation
																											der
																											CURE-Studie),
																											die
																											einer
																											Stent-Implantation
																											unterzogen
																											wurden
																											(Stent-CURE),
																											gezeigt
																											werden,
																											dass
																											Clopidogrel
																											im
																											Vergleich
																											zu
																											Placebo
																											eine
																											signifikante
																											RRR
																											um
																											26,2
																											%
																											in
																											Bezug
																											auf
																											den
																											co-primären
																											Endpunkt
																											(CV-Tod,
																											MI,
																											Schlaganfall)
																											und
																											eine
																											ebenfalls
																											signifikante
																											RRR
																											um
																											23,9
																											%
																											für
																											den
																											zweiten
																											co-primären
																											Endpunkt
																											(CV-Tod,
																											MI,
																											Schlaganfall
																											oder
																											refraktäre
																											Ischämie)
																											erzielte.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						Each
																											of
																											the
																											rivaroxaban
																											regimens
																											showed
																											a
																											significant
																											reduction
																											in
																											clinically
																											significant
																											bleeding
																											events
																											compared
																											to
																											the
																											VKA
																											regimen
																											in
																											patients
																											with
																											non-valvular
																											atrial
																											fibrillation
																											who
																											underwent
																											a
																											PCI
																											with
																											stent
																											placement.
																		
			
				
																						Jedes
																											Rivaroxabanregime
																											zeigte
																											eine
																											signifikante
																											Reduktion
																											der
																											klinisch
																											relevanten
																											Blutungsereignisse
																											im
																											Vergleich
																											zu
																											dem
																											VKA-Regime
																											bei
																											Patienten
																											mit
																											nicht
																											valvulärem
																											Vorhofflimmern,
																											die
																											sich
																											einer
																											PCI
																											mit
																											Stentimplantation
																											unterzogen.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						There
																											is
																											limited
																											experience
																											of
																											a
																											reduced
																											dose
																											of
																											15
																											mg
																											Xarelto
																											once
																											daily
																											(or
																											10
																											mg
																											Xarelto
																											once
																											daily
																											for
																											patients
																											with
																											moderate
																											renal
																											impairment
																											[creatinine
																											clearance
																											30
																											-
																											49
																											ml/min])
																											in
																											addition
																											to
																											a
																											P2Y12
																											inhibitor
																											for
																											a
																											maximum
																											of
																											12
																											months
																											in
																											patients
																											with
																											non-valvular
																											atrial
																											fibrillation
																											who
																											require
																											oral
																											anticoagulation
																											and
																											undergo
																											PCI
																											with
																											stent
																											placement
																											(see
																											sections
																											4.4
																											and
																											5.1).
																		
			
				
																						Bei
																											Patienten
																											mit
																											nicht
																											valvulärem
																											Vorhofflimmern,
																											die
																											eine
																											orale
																											Antikoagulation
																											benötigen
																											und
																											sich
																											einer
																											PCI
																											mit
																											Stentimplantation
																											unterziehen,
																											gibt
																											es
																											begrenzte
																											Erfahrungen
																											mit
																											einer
																											reduzierten
																											Dosis
																											von
																											15
																											mg
																											Xarelto
																											einmal
																											täglich
																											(oder
																											10
																											mg
																											Xarelto
																											einmal
																											täglich
																											bei
																											Patienten
																											mit
																											mittelschwerer
																											Nierenfunktionsstörung
																											[Kreatinin-Clearance
																											30
																											-
																											49
																											ml/min])
																											in
																											Kombination
																											mit
																											einem
																											P2Y12-Inhibitor
																											für
																											die
																											Dauer
																											von
																											maximal
																											12
																											Monaten
																											(siehe
																											Abschnitte
																											4.4
																											und
																											5.1).
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						In
																											particular,
																											in
																											a
																											post-hoc
																											analysis
																											in
																											2,172
																											patients
																											(17%
																											of
																											the
																											total
																											CURE
																											population)
																											who
																											underwent
																											stent
																											placement
																											(Stent-CURE),
																											the
																											data
																											showed
																											that
																											clopidogrel
																											compared
																											to
																											placebo,
																											demonstrated
																											a
																											significant
																											RRR
																											of
																											26.2%
																											favouring
																											clopidogrel
																											for
																											the
																											co-primary
																											endpoint
																											(CV
																											death,
																											MI,
																											stroke)
																											and
																											also
																											a
																											significant
																											RRR
																											of
																											23.9%
																											for
																											the
																											second
																											co-
																											primary
																											endpoint
																											(CV
																											death,
																											MI,
																											stroke
																											or
																											refractory
																											ischaemia).
																		
			
				
																						Insbesondere
																											konnte
																											in
																											einer
																											Post-hoc-Analyse
																											mit
																											2.172
																											Patienten
																											(17%
																											der
																											Gesamtpopulation
																											der
																											CURE-Studie),
																											die
																											einer
																											Stent-Implantation
																											unterzogen
																											wurden,
																											gezeigt
																											werden,
																											dass
																											Clopidogrel
																											im
																											Vergleich
																											zu
																											Placebo
																											eine
																											RRR
																											um
																											26,2%
																											in
																											Bezug
																											auf
																											den
																											co-primären
																											Endpunkt
																											(CV-Tod,
																											MI,
																											Schlaganfall)
																											und
																											eine
																											ebenfalls
																											signifikante
																											RRR
																											um
																											23,9%
																											für
																											den
																											zweiten
																											co-primären
																											Endpunkt
																											(CV-Tod,
																											MI,
																											Schlaganfall
																											oder
																											refraktäre
																											Ischämie)
																											erzielte.
															 
				
		 EMEA v3
			
																						In
																											particular,
																											in
																											a
																											post-hoc
																											analysis
																											in
																											2,172
																											patients
																											(17%
																											of
																											the
																											total
																											CURE
																											population)
																											who
																											underwent
																											stent
																											placement
																											(Stent-CURE),
																											the
																											data
																											showed
																											that
																											clopidogrel
																											compared
																											to
																											placebo,
																											demonstrated
																											a
																											significant
																											RRR
																											of
																											26.2%
																											favouring
																											clopidogrel
																											for
																											the
																											co-primary
																											endpoint
																											(CV
																											death,
																											MI,
																											stroke)
																											and
																											also
																											a
																											significant
																											RRR
																											of
																											23.9%
																											for
																											the
																											second
																											coprimary
																											endpoint
																											(CV
																											death,
																											MI,
																											stroke
																											or
																											refractory
																											ischaemia).
																		
			
				
																						Insbesondere
																											konnte
																											in
																											einer
																											Post-hoc-Analyse
																											mit
																											2.172
																											Patienten
																											(17
																											%
																											der
																											Gesamtpopulation
																											der
																											CURE-Studie),
																											die
																											einer
																											Stent-Implantation
																											unterzogen
																											wurden,
																											gezeigt
																											werden,
																											dass
																											Clopidogrel
																											im
																											Vergleich
																											zu
																											Placebo
																											eine
																											RRR
																											um
																											26,2
																											%
																											in
																											Bezug
																											auf
																											den
																											co-primären
																											Endpunkt
																											(CV-Tod,
																											MI,
																											Schlaganfall)
																											und
																											eine
																											ebenfalls
																											signifikante
																											RRR
																											um
																											23,9
																											%
																											für
																											den
																											zweiten
																											co-primären
																											Endpunkt
																											(CV-Tod,
																											MI,
																											Schlaganfall
																											oder
																											refraktäre
																											Ischämie)
																											erzielte.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						In
																											particular,
																											in
																											a
																											post-hoc
																											analysis
																											in
																											2,172
																											patients
																											(17%
																											of
																											the
																											total
																											CURE
																											population)
																											who
																											underwent
																											stent
																											placement
																											(Stent-CURE),
																											the
																											data
																											showed
																											that
																											Clopidogrel
																											compared
																											to
																											placebo,
																											demonstrated
																											a
																											significant
																											RRR
																											of
																											26.2%
																											favouring
																											Clopidogrel
																											for
																											the
																											co-primary
																											endpoint
																											(CV
																											death,
																											MI,
																											stroke)
																											and
																											also
																											a
																											significant
																											RRR
																											of
																											23.9%
																											for
																											the
																											second
																											co-primary
																											endpoint
																											(CV
																											death,
																											MI,
																											stroke
																											or
																											refractory
																											ischaemia).
																		
			
				
																						Insbesondere
																											konnte
																											in
																											einer
																											Post-hoc-Analyse
																											mit
																											2.172
																											Patienten
																											(17
																											%
																											der
																											Gesamtpopulation
																											der
																											CURE-Studie),
																											die
																											einer
																											Stent-Implantation
																											unterzogen
																											wurden,
																											gezeigt
																											werden,
																											dass
																											Clopidogrel
																											im
																											Vergleich
																											zu
																											Placebo
																											eine
																											RRR
																											um
																											26,2
																											%
																											in
																											Bezug
																											auf
																											den
																											coprimären
																											Endpunkt
																											(CV-Tod,
																											MI,
																											Schlaganfall)
																											und
																											eine
																											ebenfalls
																											signifikante
																											RRR
																											um
																											23,9
																											%
																											für
																											den
																											zweiten
																											co-primären
																											Endpunkt
																											(CV-Tod,
																											MI,
																											Schlaganfall
																											oder
																											refraktäre
																											Ischämie)
																											erzielte.
															 
				
		 ELRC_2682 v1