Translation of "Tumorlast" in English
																						Die
																											Tumorlast
																											zu
																											Beginn
																											der
																											Behandlung
																											war
																											nur
																											in
																											Studie
																											BO22334
																											verfügbar.
																		
			
				
																						Baseline
																											tumour
																											load
																											was
																											available
																											only
																											in
																											trial
																											BO22334.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						Gefährdet
																											sind
																											Patienten
																											mit
																											einer
																											hohen
																											Tumorlast
																											vor
																											Behandlungsbeginn.
																		
			
				
																						The
																											patients
																											at
																											risk
																											of
																											tumour
																											lysis
																											syndrome
																											are
																											those
																											with
																											high
																											tumour
																											burden
																											prior
																											to
																											treatment.
															 
				
		 EMEA v3
			
																						Venetoclax
																											kann
																											zu
																											einer
																											raschen
																											Verkleinerung
																											der
																											Tumorlast
																											führen.
																		
			
				
																						Venetoclax
																											can
																											cause
																											rapid
																											reduction
																											in
																											tumour,
																											and
																											thus
																											poses
																											a
																											risk
																											for
																											TLS
																											in
																											the
																											initial
																											5-week
																											dose-titration
																											phase.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						Zwei
																											von
																											acht
																											Tieren
																											zerstörten
																											schließlich
																											ihre
																											Tumorlast.
																		
			
				
																						Finally,
																											two
																											out
																											of
																											eight
																											animals
																											destroyed
																											their
																											tumours.
															 
				
		 EuroPat v2
			
																						Im
																											CML-Mausmodell
																											reduziert
																											Nilotinib
																											als
																											oral
																											angewendetes
																											Monotherapeutikum
																											die
																											Tumorlast
																											und
																											verlängert
																											das
																											Überleben.
																		
			
				
																						In
																											murine
																											models
																											of
																											CML,
																											as
																											a
																											single
																											agent
																											nilotinib
																											reduces
																											tumour
																											burden
																											and
																											prolongs
																											survival
																											following
																											oral
																											administration.
															 
				
		 EMEA v3
			
																						Ein
																											niedriger
																											Albuminwert
																											und
																											eine
																											hohe
																											Tumorlast
																											sind
																											grundsätzlich
																											Indikatoren
																											für
																											die
																											Schwere
																											der
																											Erkrankung.
																		
			
				
																						Low
																											albumin
																											and
																											high
																											tumour
																											burden
																											are
																											generally
																											indicative
																											of
																											disease
																											severity.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						Bei
																											Patienten
																											mit
																											einer
																											hohen
																											Tumorlast
																											sollte
																											ein
																											höheres
																											Risiko
																											für
																											TLS
																											berücksichtigt
																											werden.
																		
			
				
																						Patients
																											with
																											a
																											high
																											tumour
																											burden
																											should
																											be
																											considered
																											to
																											be
																											at
																											greater
																											risk
																											for
																											TLS.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						Das
																											Risiko
																											für
																											ein
																											Tumorlyse-Syndrom
																											besteht
																											bei
																											Patienten
																											mit
																											einer
																											hohen
																											Tumorlast
																											vor
																											Behandlungsbeginn.
																		
			
				
																						The
																											patients
																											at
																											risk
																											of
																											tumour
																											lysis
																											syndrome
																											are
																											those
																											with
																											high
																											tumour
																											burden
																											prior
																											to
																											treatment.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						Bei
																											Patienten
																											mit
																											rasch
																											proliferierenden
																											Tumoren
																											und
																											hoher
																											Tumorlast
																											besteht
																											das
																											Risiko
																											eines
																											Tumorlyse-Syndroms.
																		
			
				
																						Patients
																											with
																											rapidly
																											proliferating
																											tumour
																											and
																											high
																											tumour
																											burden
																											are
																											at
																											risk
																											of
																											tumour
																											lysis
																											syndrome.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						Die
																											Peptidbehandlung
																											von
																											tumortragenden
																											Tieren
																											führte
																											zur
																											Reduktion
																											der
																											Tumorlast
																											und
																											zur
																											Hemmung
																											der
																											Metastasenbildung.
																		
			
				
																						Peptide
																											treatment
																											of
																											tumor-bearing
																											animals
																											led
																											to
																											a
																											reduction
																											of
																											tumor
																											load
																											and
																											to
																											the
																											inhibition
																											of
																											metastasis.
															 
				
		 ParaCrawl v7.1
			
																						Bei
																											Patienten
																											mit
																											hoher
																											Tumorlast
																											infolge
																											einer
																											Metastasierung
																											wurde
																											über
																											Leberversagen,
																											fortschreitendes
																											hepatisches
																											Koma
																											und
																											Tod
																											unter
																											Behandlung
																											mit
																											Azacitidin
																											berichtet
																											(siehe
																											Abschnitt
																											4.4).
																		
			
				
																						Patients
																											with
																											extensive
																											tumour
																											burden
																											due
																											to
																											metastatic
																											disease
																											have
																											been
																											reported
																											to
																											experience
																											hepatic
																											failure,
																											progressive
																											hepatic
																											coma
																											and
																											death
																											during
																											azacitidine
																											treatment
																											(see
																											section
																											4.4).
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						Eine
																											populationspharmakokinetische
																											Analyse
																											deutete
																											darauf
																											hin,
																											dass
																											Alter,
																											Geschlecht,
																											ethnische
																											Herkunft,
																											PD-L1-Status,
																											Tumorlast,
																											eine
																											eingeschränkte
																											Nierenfunktion
																											und
																											eine
																											leicht
																											oder
																											mäßig
																											eingeschränkte
																											Leberfunktion
																											keinen
																											Einfluss
																											auf
																											die
																											systemische
																											Gesamtclearance
																											von
																											Avelumab
																											ausüben.
																		
			
				
																						A
																											population
																											pharmacokinetic
																											analysis
																											suggested
																											no
																											difference
																											in
																											the
																											total
																											systemic
																											clearance
																											of
																											avelumab
																											based
																											on
																											age,
																											gender,
																											race,
																											PD-L1
																											status,
																											tumour
																											burden,
																											renal
																											impairment
																											and
																											mild
																											or
																											moderate
																											hepatic
																											impairment.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						Faktoren,
																											die
																											in
																											Verbindung
																											mit
																											frühen
																											Todesfällen
																											standen,
																											waren
																											ECOG
																											Performance
																											Status,
																											schnelle
																											Krankheitsprogression
																											auf
																											die
																											vorherige
																											Platintherapie
																											und
																											hohe
																											Tumorlast.
																		
			
				
																						Factors
																											associated
																											with
																											early
																											deaths
																											were
																											ECOG
																											performance
																											status,
																											fast
																											progressive
																											disease
																											on
																											prior
																											platinum
																											therapy
																											and
																											high
																											tumour
																											burden.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						Weder
																											Alter,
																											Geschlecht,
																											Grad
																											des
																											Lymphoms,
																											ursprüngliche
																											Diagnose,
																											Höhe
																											der
																											Tumorlast,
																											normale
																											oder
																											hohe
																											LDH-Werte
																											noch
																											das
																											Vorliegen
																											einer
																											extranodalen
																											Erkrankung
																											zeigten
																											einen
																											statistisch
																											signifikanten
																											Effekt
																											(exakter
																											Fischer-Test)
																											auf
																											das
																											Ansprechen
																											gegenüber
																											MabThera.
																		
			
				
																						Neither
																											age,
																											sex,
																											lymphoma
																											grade,
																											initial
																											diagnosis,
																											presence
																											or
																											absence
																											of
																											bulky
																											disease,
																											normal
																											or
																											high
																											LDH
																											nor
																											presence
																											of
																											extranodal
																											disease
																											had
																											a
																											statistically
																											significant
																											effect
																											(Fisher's
																											exact
																											test)
																											on
																											response
																											to
																											MabThera.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						Die
																											Clearance
																											nahm
																											auch
																											bei
																											mehrfachen
																											Dosen
																											ab,
																											was
																											mit
																											der
																											Abnahme
																											der
																											Tumorlast
																											in
																											Zusammenhang
																											stehen
																											kann.
																		
			
				
																						Clearance
																											also
																											decreased
																											with
																											multiple
																											doses,
																											which
																											may
																											be
																											related
																											to
																											tumour
																											burden
																											decreases.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						Körpergewicht,
																											Geschlecht,
																											positiver
																											ADA-Status,
																											Albuminspiegel
																											und
																											Tumorlast
																											haben
																											eine
																											statistisch
																											signifikante,
																											aber
																											keine
																											klinisch
																											relevante
																											Auswirkung
																											auf
																											die
																											Pharmakokinetik
																											von
																											Atezolizumab.
																		
			
				
																						Body
																											weight,
																											gender,
																											positive
																											ADA
																											status,
																											albumin
																											levels
																											and
																											tumour
																											burden
																											have
																											a
																											statistically
																											significant,
																											but
																											not
																											clinically
																											relevant
																											effect
																											on
																											atezolizumab
																											pharmacokinetics.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						Es
																											sollten
																											geeignete
																											prophylaktische
																											Maßnahmen,
																											einschließlich
																											einer
																											aggressiven
																											Hydratation
																											und
																											einer
																											Therapie
																											zur
																											Reduktion
																											der
																											Harnsäure
																											(wie
																											Allopurinol
																											oder
																											Rasburicase),
																											zur
																											Vermeidung
																											und
																											Behandlung
																											von
																											TLS
																											während
																											der
																											Behandlung
																											mit
																											BLINCYTO,
																											insbesondere
																											bei
																											Patienten
																											mit
																											einer
																											ausgeprägteren
																											Leukozytose
																											oder
																											einer
																											hohen
																											Tumorlast,
																											ergriffen
																											werden.
																		
			
				
																						Appropriate
																											prophylactic
																											measures
																											including
																											aggressive
																											hydration
																											and
																											anti-hyperuricaemic
																											therapy
																											(such
																											as
																											allopurinol
																											or
																											rasburicase)
																											should
																											be
																											used
																											for
																											the
																											prevention
																											and
																											treatment
																											of
																											TLS
																											during
																											BLINCYTO
																											treatment,
																											especially
																											in
																											patients
																											with
																											higher
																											leukocytosis
																											or
																											a
																											high
																											tumour
																											burden.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						Patienten
																											mit
																											einer
																											hohen
																											Tumorlast
																											vor
																											Behandlungsbeginn
																											sind
																											für
																											das
																											Auftreten
																											eines
																											TLS
																											und
																											einer
																											TFR
																											gefährdet.
																		
			
				
																						The
																											patients
																											at
																											risk
																											of
																											TLS
																											and
																											TFR
																											are
																											those
																											with
																											high
																											tumour
																											burden
																											prior
																											to
																											treatment.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						Weder
																											Alter,
																											Geschlecht,
																											Grad
																											des
																											Lymphoms,
																											ursprüngliche
																											Diagnose,
																											Höhe
																											der
																											Tumorlast,
																											normale
																											oder
																											hohe
																											LDH-Werte
																											noch
																											das
																											Vorliegen
																											einer
																											extranodalen
																											Erkrankung
																											zeigten
																											einen
																											statistisch
																											signifikanten
																											Effekt
																											(exakter
																											Fischer-Test)
																											auf
																											das
																											Ansprechen
																											gegenüber
																											Rituximab.
																		
			
				
																						Neither
																											age,
																											sex,
																											lymphoma
																											grade,
																											initial
																											diagnosis,
																											presence
																											nor
																											absence
																											of
																											bulky
																											disease,
																											normal
																											or
																											high
																											LDH
																											nor
																											presence
																											of
																											extranodal
																											disease
																											had
																											a
																											statistically
																											significant
																											effect
																											(Fisher's
																											exact
																											test)
																											on
																											response
																											to
																											rituximab.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						Folgende
																											Faktoren
																											hatten
																											keinen
																											klinisch
																											bedeutsamen
																											Effekt
																											auf
																											die
																											Ausscheidung
																											von
																											Pembrolizumab:
																											Alter
																											(Spanne
																											15-94
																											Jahre),
																											Geschlecht,
																											ethnische
																											Herkunft,
																											leichte
																											oder
																											moderate
																											Einschränkung
																											der
																											Nierenfunktion,
																											leichte
																											Einschränkung
																											der
																											Leberfunktion,
																											sowie
																											Tumorlast.
																		
			
				
																						The
																											following
																											factors
																											had
																											no
																											clinically
																											important
																											effect
																											on
																											the
																											clearance
																											of
																											pembrolizumab:
																											age
																											(range
																											15-94
																											years),
																											gender,
																											race,
																											mild
																											or
																											moderate
																											renal
																											impairment,
																											mild
																											hepatic
																											impairment
																											and
																											tumour
																											burden.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						Patienten,
																											die
																											bei
																											Behandlungsbeginn
																											eine
																											schwerere
																											Leberinsuffizienz
																											und/oder
																											eine
																											höhere
																											Tumorlast
																											im
																											Bereich
																											der
																											Leber
																											aufwiesen,
																											hatten
																											ein
																											höheres
																											Risiko,
																											eine
																											hepatische
																											Enzephalopathie
																											und
																											ein
																											Leberversagen
																											zu
																											entwickeln.
																		
			
				
																						Patients
																											with
																											worse
																											hepatic
																											impairment
																											and/or
																											greater
																											liver
																											tumour
																											burden
																											at
																											baseline
																											had
																											a
																											higher
																											risk
																											of
																											developing
																											hepatic
																											encephalopathy
																											and
																											hepatic
																											failure.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						Die
																											Risikofaktoren
																											für
																											TLS
																											schließen
																											eine
																											hohe
																											Tumorlast,
																											vorbestehende
																											chronische
																											Niereninsuffizienz,
																											Oligurie,
																											Dehydratation,
																											Hypotonie
																											und
																											Azidurie
																											ein.
																		
			
				
																						Risk
																											factors
																											for
																											TLS
																											include
																											high
																											tumour
																											burden,
																											pre-existing
																											chronic
																											renal
																											insufficiency,
																											oliguria,
																											dehydration,
																											hypotension,
																											and
																											acidic
																											urine.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						Zur
																											Behandlung
																											und
																											zur
																											Prophylaxe
																											einer
																											akuten
																											Hyperurikämie,
																											um
																											ein
																											akutes
																											Nierenversagen
																											bei
																											Erwachsenen,
																											Kindern
																											und
																											Jugendlichen
																											(im
																											Alter
																											von
																											0
																											bis
																											17
																											Jahren)
																											mit
																											hämatologischen
																											Malignomen
																											mit
																											hoher
																											Tumorlast
																											und
																											dem
																											Risiko
																											einer
																											raschen
																											Tumorlyse
																											oder
																											-verringerung
																											nach
																											Beginn
																											der
																											Chemotherapie
																											zu
																											verhindern.
																		
			
				
																						Treatment
																											and
																											prophylaxis
																											of
																											acute
																											hyperuricaemia,
																											in
																											order
																											to
																											prevent
																											acute
																											renal
																											failure,
																											in
																											adults,
																											children
																											and
																											adolescents
																											(aged
																											0
																											to
																											17
																											years)
																											with
																											haematological
																											malignancy
																											with
																											a
																											high
																											tumour
																											burden
																											and
																											at
																											risk
																											of
																											a
																											rapid
																											tumour
																											lysis
																											or
																											shrinkage
																											at
																											initiation
																											of
																											chemotherapy.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						Patienten
																											mit
																											hohem
																											TLS-Risiko,
																											wie
																											etwa
																											Patienten
																											mit
																											einer
																											hohen
																											Proliferationsrate,
																											hoher
																											Tumorlast
																											und
																											hoher
																											Empfindlichkeit
																											gegenüber
																											Zytostatika,
																											sollten
																											engmaschig
																											überwacht
																											und
																											mit
																											entsprechenden
																											Vorsichtsmaßnahmen
																											behandelt
																											werden.
																		
			
				
																						Patient
																											at
																											high
																											risk
																											of
																											TLS,
																											such
																											as
																											patients
																											with
																											high
																											proliferative
																											rate,
																											high
																											tumour
																											burden,
																											and
																											high
																											sensitivity
																											to
																											cytotoxic
																											agents,
																											should
																											be
																											monitored
																											closely
																											and
																											appropriate
																											precaution
																											taken.
															 
				
		 ELRC_2682 v1