Translation of "Best supportive care" in German
																						It
																											was
																											more
																											effective
																											than
																											best
																											supportive
																											care
																											therapy
																											in
																											lung
																											cancer.
																		
			
				
																						Bei
																											Lungenkrebs
																											war
																											es
																											wirksamer
																											als
																											die
																											beste
																											Unterstützungstherapie.
															 
				
		 EMEA v3
			
																						Calicivirus
																											infection
																											is
																											best
																											treated
																											with
																											supportive
																											care.
																		
			
				
																						Calicivirus-Infektionen
																											können
																											am
																											besten
																											mit
																											unterstützenden
																											Maßnahmen
																											behandelt
																											werden.
															 
				
		 ParaCrawl v7.1
			
																						The
																											efficacy
																											of
																											Vectibix
																											as
																											monotherapy
																											in
																											patients
																											with
																											metastatic
																											colorectal
																											cancer
																											(mCRC)
																											who
																											had
																											disease
																											progression
																											during
																											or
																											after
																											prior
																											chemotherapy
																											was
																											studied
																											in
																											open-label,
																											single-arm
																											trials
																											(585
																											patients)
																											and
																											in
																											two
																											randomised
																											controlled
																											trials
																											versus
																											best
																											supportive
																											care
																											(463
																											patients)
																											and
																											versus
																											cetuximab
																											(1,010
																											patients).
																		
			
				
																						Die
																											Wirksamkeit
																											von
																											Vectibix
																											als
																											Monotherapie
																											bei
																											Patienten
																											mit
																											metastasiertem
																											kolorektalem
																											Karzinom
																											(mCRC)
																											mit
																											progredientem
																											Krankheitsverlauf
																											während
																											oder
																											nach
																											der
																											vorangegangenen
																											Chemotherapie
																											wurde
																											in
																											offenen,
																											einarmigen
																											Studien
																											(585
																											Patienten)
																											und
																											in
																											zwei
																											randomisierten,
																											kontrollierten
																											Studien
																											im
																											Vergleich
																											zu
																											bester
																											supportiver
																											Behandlung
																											(463
																											Patienten)
																											und
																											im
																											Vergleich
																											zu
																											Cetuximab
																											(1.010
																											Patienten)
																											untersucht.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						In
																											the
																											multi-centre,
																											open-label
																											controlled
																											phase
																											III
																											clinical
																											trial,
																											253
																											patients
																											were
																											randomised
																											to
																											treatment
																											with
																											vinflunine
																											+
																											BSC
																											(best
																											supportive
																											care)
																											and
																											117
																											patients
																											to
																											the
																											BSC
																											arm.
																		
			
				
																						In
																											der
																											multizentrischen,
																											offenen,
																											kontrollierten,
																											randomisierten
																											Phase-III-Studie
																											wurden
																											253
																											Patienten
																											mit
																											Vinflunin
																											+
																											BSC
																											(beste
																											unterstützende
																											Therapie)
																											und
																											117
																											Patienten
																											mit
																											BSC
																											behandelt.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						A
																											multicentre,
																											randomised,
																											double-blind,
																											placebo-controlled
																											Phase
																											3
																											study
																											(JMEN),
																											compared
																											the
																											efficacy
																											and
																											safety
																											of
																											maintenance
																											treatment
																											with
																											pemetrexed
																											plus
																											best
																											supportive
																											care
																											(BSC)
																											(n
																											=
																											441)
																											with
																											that
																											of
																											placebo
																											plus
																											BSC
																											(n
																											=
																											222)
																											in
																											patients
																											with
																											locally
																											advanced
																											(Stage
																											IIIB)
																											or
																											metastatic
																											(Stage
																											IV)
																											Non
																											Small
																											Cell
																											Lung
																											Cancer
																											(NSCLC)
																											who
																											did
																											not
																											progress
																											after
																											4
																											cycles
																											of
																											first
																											line
																											doublet
																											therapy
																											containing
																											Cisplatin
																											or
																											Carboplatin
																											in
																											combination
																											with
																											Gemcitabine,
																											Paclitaxel,
																											or
																											Docetaxel.
																		
			
				
																						Eine
																											multizentrische,
																											randomisierte,
																											doppelblinde,
																											placebokontrollierte
																											Phase
																											3
																											Studie
																											(JMEN)
																											verglich
																											die
																											Wirksamkeit
																											und
																											Verträglichkeit
																											einer
																											Erhaltungstherapie
																											mit
																											Pemetrexed
																											plus
																											bestmöglicher
																											supportiver
																											Therapie
																											(BSC
																											=
																											Best
																											supportive
																											care)
																											(N
																											=
																											441)
																											mit
																											der
																											von
																											Placebo
																											plus
																											BSC
																											(N
																											=
																											222)
																											bei
																											Patienten
																											mit
																											lokal
																											fortgeschrittenem
																											(Stadium
																											IIIB)
																											oder
																											metastasiertem
																											(Stadium
																											IV)
																											nicht-kleinzelligen
																											Lungenkarzinom
																											(NSCLC),
																											bei
																											denen
																											nach
																											4
																											Zyklen
																											einer
																											first-line
																											DoubletTherapie
																											mit
																											Cisplatin
																											oder
																											Carboplatin
																											in
																											Kombination
																											mit
																											Gemcitabin,
																											Paclitaxel
																											oder
																											Docetaxel
																											keine
																											Progression
																											aufgetreten
																											war.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						In
																											a
																											phase
																											III
																											study,
																											in
																											previously
																											treated
																											patients,
																											time
																											to
																											progression
																											(12.3
																											weeks
																											versus
																											7
																											weeks)
																											and
																											overall
																											survival
																											were
																											significantly
																											longer
																											for
																											docetaxel
																											at
																											75
																											mg/m²
																											compared
																											to
																											Best
																											Supportive
																											Care.
																		
			
				
																						In
																											einer
																											Phase-III-Studie
																											an
																											vorbehandelten
																											Patienten
																											waren
																											die
																											Zeit
																											bis
																											zur
																											Progression
																											(12,3
																											Wochen
																											gegenüber
																											7
																											Wochen)
																											und
																											die
																											Gesamtüberlebensrate
																											für
																											Docetaxel
																											in
																											einer
																											Dosierung
																											von
																											75
																											mg/m2
																											im
																											Vergleich
																											zur
																											supportiven
																											Behandlung
																											signifikant
																											verlängert.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						Advanced
																											neuroendocrine
																											tumours
																											of
																											gastrointestinal
																											or
																											lung
																											origin
																											RADIANT-4
																											(study
																											CRAD001T2302),
																											a
																											randomised,
																											double-blind,
																											multicentre,
																											phase
																											III
																											study
																											of
																											Afinitor
																											plus
																											best
																											supportive
																											care
																											(BSC)
																											versus
																											placebo
																											plus
																											BSC
																											was
																											conducted
																											in
																											patients
																											with
																											advanced,
																											well-differentiated
																											(Grade
																											1
																											or
																											Grade
																											2)
																											non-functional
																											neuroendocrine
																											tumours
																											of
																											gastrointestinal
																											or
																											lung
																											origin
																											without
																											a
																											history
																											of
																											and
																											no
																											active
																											symptoms
																											related
																											to
																											carcinoid
																											syndrome.
																		
			
				
																						Fortgeschrittene
																											neuroendokrine
																											Tumoren
																											mit
																											gastrointestinalem
																											oder
																											pulmonalem
																											Ursprung
																											RADIANT-4
																											(Studie
																											CRAD001T2302),
																											eine
																											randomisierte,
																											doppelblinde,
																											multizentrische
																											Studie
																											der
																											Phase
																											III
																											mit
																											Afinitor
																											und
																											bester
																											unterstützender
																											Behandlung
																											(Best
																											Supportive
																											Care,
																											BSC)
																											im
																											Vergleich
																											zu
																											Placebo
																											und
																											BSC,
																											wurde
																											an
																											Patienten
																											mit
																											fortgeschrittenen,
																											gut
																											differenzierten
																											(Grad
																											1
																											oder
																											Grad
																											2),
																											nicht
																											funktionalen
																											neuroendokrinen
																											Tumoren
																											gastrointestinalen
																											oder
																											pulmonalen
																											Ursprungs
																											durchgeführt,
																											die
																											weder
																											anamnestisch
																											bekannte
																											noch
																											aktive
																											Symptome
																											eines
																											Karzinoidsyndroms
																											aufwiesen.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						In
																											another
																											main
																											study,
																											Stivarga
																											was
																											compared
																											with
																											placebo
																											in
																											199
																											patients
																											with
																											GIST
																											that
																											had
																											spread
																											or
																											was
																											inoperable
																											and
																											who
																											were
																											also
																											given
																											best
																											supportive
																											care.
																		
			
				
																						In
																											einer
																											weiteren
																											Hauptstudie
																											bei
																											199
																											Patienten
																											mit
																											ausgebreitetem
																											oder
																											inoperablem
																											GIST,
																											die
																											ebenfalls
																											die
																											bestmögliche
																											Unterstützungstherapie
																											erhielten,
																											wurde
																											Stivarga
																											mit
																											Placebo
																											verglichen.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						In
																											a
																											phase
																											III
																											study,
																											in
																											previously
																											treated
																											patients,
																											time
																											to
																											progression
																											(12.3
																											weeks
																											versus
																											7
																											weeks)
																											and
																											overall
																											survival
																											were
																											significantly
																											longer
																											for
																											docetaxel
																											at
																											75
																											mg/
																											m²
																											compared
																											to
																											Best
																											Supportive
																											Care.
																		
			
				
																						In
																											einer
																											Phase-III-Studie
																											an
																											vorbehandelten
																											Patienten
																											war
																											die
																											Zeit
																											bis
																											zur
																											Progression
																											(12,3
																											Wochen
																											gegenüber
																											7
																											Wochen)
																											und
																											die
																											Gesamtüberlebensrate
																											für
																											Docetaxel
																											in
																											einer
																											Dosierung
																											von
																											75
																											mg/m2
																											im
																											Vergleich
																											zur
																											supportiven
																											Behandlung
																											signifikant
																											verlängert.
															 
				
		 EMEA v3
			
																						Addition
																											of
																											cetuximab
																											to
																											best
																											supportive
																											care
																											reduced
																											the
																											overall
																											risk
																											of
																											death
																											in
																											the
																											overall
																											study
																											population
																											by
																											23%
																											and
																											the
																											overall
																											risk
																											of
																											disease
																											progression
																											by
																											32%.
																		
			
				
																						Die
																											zusätzliche
																											Gabe
																											von
																											Cetuximab
																											zu
																											optimal
																											unterstützenden
																											Maßnahmen
																											verringerte
																											das
																											Gesamt-Sterberisiko
																											in
																											der
																											gesamten
																											Studienpopulation
																											um
																											23%
																											und
																											das
																											Gesamt-Progressionsrisiko
																											um
																											32%.
															 
				
		 EMEA v3
			
																						When
																											used
																											on
																											its
																											own,
																											Docetaxel
																											Zentiva
																											was
																											at
																											least
																											as
																											effective
																											as
																											and
																											sometimes
																											more
																											effective
																											than
																											the
																											comparator
																											medicines
																											in
																											breast
																											cancer,
																											and
																											more
																											effective
																											than
																											best
																											supportive
																											care
																											(any
																											medicines
																											or
																											treatment
																											to
																											help
																											patients,
																											but
																											not
																											other
																											cancer
																											medicines)
																											in
																											lung
																											cancer.
																		
			
				
																						Bei
																											Anwendung
																											von
																											Docetaxel
																											Zentiva
																											als
																											Alleintherapie
																											war
																											Docetaxel
																											Zentiva
																											bei
																											Brustkrebs
																											mindestens
																											genauso
																											wirksam
																											wie
																											und
																											in
																											manchen
																											Fällen
																											wirksamer
																											als
																											die
																											Vergleichsarzneimittel,
																											und
																											beim
																											Lungenkarzinom
																											wirksamer
																											als
																											die
																											beste
																											unterstützende
																											Behandlung
																											(Arzneimittel
																											oder
																											Behandlung
																											zur
																											Unterstützung
																											der
																											Patienten,
																											jedoch
																											keine
																											anderen
																											Krebsarzneimittel).
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						Patients
																											who
																											had
																											failed
																											both
																											oxaliplatin
																											and
																											irinotecan
																											treatment
																											lived
																											for
																											an
																											average
																											of
																											3.6
																											months
																											without
																											their
																											disease
																											getting
																											worse
																											with
																											Erbitux,
																											compared
																											with
																											1.9
																											months
																											in
																											those
																											receiving
																											best
																											supportive
																											care
																											alone
																											(the
																											treatment
																											of
																											symptoms
																											but
																											not
																											the
																											cancer
																											itself).
																		
			
				
																						Bei
																											Patienten,
																											die
																											weder
																											auf
																											Oxaliplatin
																											noch
																											auf
																											Irinotecan
																											angesprochen
																											hatten,
																											dauerte
																											es
																											bis
																											zur
																											Verschlimmerung
																											der
																											Krankheit
																											mit
																											Erbitux
																											durchschnittlich
																											3,6
																											Monate,
																											im
																											Vergleich
																											zu
																											1,9
																											Monaten
																											bei
																											den
																											Patienten,
																											die
																											die
																											beste
																											Unterstützungsbehandlung
																											(Behandlung
																											der
																											Symptome
																											statt
																											des
																											Krebses
																											an
																											sich)
																											allein
																											erhielten.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						The
																											study
																											assessed
																											the
																											efficacy
																											and
																											safety
																											of
																											trabectedin
																											vs.
																											best
																											supportive
																											care
																											(BSC)
																											as
																											second-line
																											or
																											later
																											therapy
																											for
																											patients
																											with
																											advanced
																											TRS
																											unresponsive
																											or
																											intolerant
																											to
																											standard
																											chemotherapy
																											regimen.
																		
			
				
																						In
																											der
																											Studie
																											wurden
																											die
																											Wirksamkeit
																											und
																											Sicherheit
																											von
																											Trabectedin
																											vs.
																											bestmögliche
																											unterstützende
																											Behandlungsmaßnahmen
																											(Best
																											Supportive
																											Care:
																											BSC)
																											als
																											Zweitlinientherapie
																											oder
																											spätere
																											Therapie
																											bei
																											Patienten
																											mit
																											fortgeschrittenem
																											TRS,
																											die
																											auf
																											ein
																											Standard-Chemotherapie-Schema
																											kein
																											Ansprechen
																											oder
																											eine
																											Unverträglichkeit
																											gezeigt
																											haben,
																											beurteilt.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						A
																											multicentre,
																											randomised,
																											double-blind,
																											placebo-controlled
																											Phase
																											3
																											study
																											(JMEN),
																											compared
																											the
																											efficacy
																											and
																											safety
																											of
																											maintenance
																											treatment
																											with
																											pemetrexed
																											plus
																											best
																											supportive
																											care
																											(BSC)
																											(n
																											=
																											441)
																											with
																											that
																											of
																											placebo
																											plus
																											BSC
																											(n
																											=
																											222)
																											in
																											patients
																											with
																											locally
																											advanced
																											(Stage
																											IIIB)
																											or
																											metastatic
																											(Stage
																											IV)
																											Non
																											Small
																											Cell
																											Lung
																											Cancer
																											(NSCLC)
																											who
																											did
																											not
																											progress
																											after
																											4
																											cycles
																											of
																											first
																											line
																											doublet
																											therapy
																											containing
																											cisplatin
																											or
																											carboplatin
																											in
																											combination
																											with
																											gemcitabine,
																											paclitaxel,
																											or
																											docetaxel.
																		
			
				
																						Eine
																											multizentrische,
																											randomisierte,
																											doppelblinde,
																											placebokontrollierte
																											Phase-3-Studie
																											(JMEN)
																											verglich
																											die
																											Wirksamkeit
																											und
																											Verträglichkeit
																											einer
																											Erhaltungstherapie
																											mit
																											Pemetrexed
																											plus
																											bestmöglicher
																											supportiver
																											Therapie
																											(BSC
																											=
																											Best
																											supportive
																											care)
																											(n
																											=
																											441)
																											mit
																											der
																											von
																											Placebo
																											plus
																											BSC
																											(n
																											=
																											222)
																											bei
																											Patienten
																											mit
																											lokal
																											fortgeschrittenem
																											(Stadium
																											IIIB)
																											oder
																											metastasiertem
																											(Stadium
																											IV)
																											nichtkleinzelligen
																											Lungenkarzinom
																											(NSCLC),
																											bei
																											denen
																											nach
																											4
																											Zyklen
																											einer
																											ErstlinienDoppeltherapie
																											mit
																											Cisplatin
																											oder
																											Carboplatin
																											in
																											Kombination
																											mit
																											Gemcitabin,
																											Paclitaxel
																											oder
																											Docetaxel
																											keine
																											Progression
																											aufgetreten
																											war.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						In
																											order
																											to
																											collect
																											comparative
																											safety
																											data,
																											the
																											MAH
																											will
																											provide
																											the
																											final
																											CSR
																											and
																											a
																											report
																											of
																											comparative
																											safety
																											data
																											from
																											the
																											Phase
																											3,
																											randomised,
																											adaptive
																											study
																											(15-007)
																											of
																											Defibrotide
																											vs
																											best
																											supportive
																											care
																											in
																											the
																											prevention
																											of
																											hepatic
																											venoocclusive
																											disease
																											in
																											adult
																											and
																											paediatric
																											patients
																											undergoing
																											hematopoietic
																											stem
																											cell
																											transplant
																											(HSCT).
																		
			
				
																						Um
																											vergleichende
																											Sicherheitsdaten
																											zu
																											sammeln,
																											wird
																											der
																											Inhaber
																											der
																											Genehmigung
																											für
																											das
																											Inverkehrbringen
																											den
																											abschließenden
																											Studienbericht
																											(CSR)
																											und
																											einen
																											Bericht
																											über
																											vergleichende
																											Sicherheitsdaten
																											aus
																											der
																											randomisierten,
																											adaptiven
																											Phase-3-Studie
																											(15-007)
																											zu
																											Defibrotid
																											im
																											Vergleich
																											zur
																											besten
																											unterstützenden
																											Versorgung
																											bei
																											der
																											Prävention
																											von
																											hepatischer
																											venookklusiver
																											Erkrankung
																											bei
																											erwachsenen
																											und
																											pädiatrischen
																											Patienten,
																											die
																											eine
																											hämatopoetische
																											Stammzelltransplantation
																											(HSCT)
																											erhalten,
																											vorlegen.
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						During
																											the
																											study
																											all
																											patients
																											received
																											best
																											supportive
																											care
																											(any
																											medicines
																											or
																											techniques
																											to
																											help
																											patients,
																											but
																											not
																											other
																											anticancer
																											medicines).
																		
			
				
																						Während
																											der
																											Studie
																											erhielten
																											alle
																											Patienten
																											eine
																											optimale
																											unterstützende
																											Behandlung
																											(Arzneimittel
																											oder
																											Verfahren,
																											die
																											den
																											Patienten
																											helfen,
																											aber
																											keine
																											anderen
																											Arzneimittel
																											gegen
																											Krebserkrankungen).
															 
				
		 ELRC_2682 v1
			
																						In
																											patients
																											who
																											had
																											failed
																											both
																											oxaliplatin
																											and
																											irinotecan
																											treatment,
																											it
																											took
																											an
																											average
																											of
																											3.6
																											months
																											with
																											Erbitux
																											and
																											1.9
																											months
																											in
																											those
																											receiving
																											best
																											supportive
																											care
																											alone
																											(the
																											treatment
																											of
																											symptoms
																											but
																											not
																											the
																											cancer
																											itself).
																		
			
				
																						Bei
																											Patienten,
																											die
																											weder
																											auf
																											Oxaliplatin
																											noch
																											auf
																											Irinotecan
																											angesprochen
																											hatten,
																											dauerte
																											es
																											bis
																											zur
																											Verschlimmerung
																											der
																											Krankheit
																											mit
																											Erbitux
																											durchschnittlich
																											3,6
																											Monate
																											und
																											1,9
																											Monate
																											bei
																											den
																											Patienten,
																											die
																											die
																											beste
																											Unterstützungsbehandlung
																											allein
																											(Behandlung
																											der
																											Symptome
																											statt
																											des
																											Krebses
																											an
																											sich)
																											erhielten.
															 
				
		 EMEA v3
			
																						A
																											multi-centre,
																											randomised,
																											double-blind,
																											placebo-controlled
																											Phase-3
																											study
																											(JMEN),
																											compared
																											the
																											efficacy
																											and
																											safety
																											of
																											maintenance
																											treatment
																											with
																											pemetrexed
																											plus
																											best
																											supportive
																											care
																											(BSC)
																											(N
																											=
																											441)
																											with
																											that
																											of
																											placebo
																											plus
																											BSC
																											(N
																											=
																											222)
																											in
																											patients
																											with
																											locally
																											advanced
																											(Stage
																											IIIB)
																											or
																											metastatic
																											(Stage
																											IV)
																											Non-Small
																											Cell
																											Lung
																											Cancer
																											(NSCLC)
																											who
																											did
																											not
																											progress
																											after
																											4
																											cycles
																											of
																											first-line
																											doublet
																											therapy
																											containing
																											cisplatin
																											or
																											carboplatin
																											in
																											combination
																											with
																											gemcitabine,
																											paclitaxel,
																											or
																											docetaxel.
																		
			
				
																						Eine
																											multizentrische,
																											randomisierte,
																											doppelblinde,
																											placebokontrollierte
																											Phase-3-Studie
																											(JMEN)
																											verglich
																											die
																											Wirksamkeit
																											und
																											Verträglichkeit
																											einer
																											Erhaltungstherapie
																											mit
																											Pemetrexed
																											plus
																											bestmöglicher
																											supportiver
																											Therapie
																											(BSC
																											=
																											Best
																											supportive
																											care)
																											(n
																											=
																											441)
																											mit
																											der
																											von
																											Placebo
																											plus
																											BSC
																											(n
																											=
																											222)
																											bei
																											Patienten
																											mit
																											lokal
																											fortgeschrittenem
																											(Stadium
																											IIIB)
																											oder
																											metastasiertem
																											(Stadium
																											IV)
																											nicht-kleinzelligen
																											Lungenkarzinom
																											(NSCLC),
																											bei
																											denen
																											nach
																											4
																											Zyklen
																											einer
																											first-line
																											DoubletTherapie
																											mit
																											Cisplatin
																											oder
																											Carboplatin
																											in
																											Kombination
																											mit
																											Gemcitabin,
																											Paclitaxel
																											oder
																											Docetaxel
																											keine
																											Progression
																											aufgetreten
																											war.
															 
				
		 ELRC_2682 v1